A space to dream....


Op een regenachtige morgen werd ik wakker in mijn donkere slaapkamer, geen zin om op te staan dus begon te dromen over een nieuwe slaapkamer.  Een stoere, maar ook warme en wollige slaapkamer. Die rust uitstraalt. De basis is altijd wel goed geweest. Witte vloeren, deuren en kozijnen waar het winterse licht heerlijk naar binnen valt.

Ik ben begonnen met plaatjes zoeken op Pinterest en in tijdschriften, op Pinterest viel mijn oog op deze slaapkamer, een hemels warm bed in een oude fabriekspand. Nou hebben we een jaren 30 huis met veel glas in lood en bewerkelijke houten kozijnen. Geen koude gestuukte muren met stoere ijzeren leidingen en stalen kozijnen. Toch sprak dit plaatje mij het meeste aan en ging ik nadenken hoe ik deze 2 totaal verschillende werelden bij elkaar kon brengen.

Bron: Pinterest
Voor deze schilderklus vroeg Flexa of ik mijn keuze wilde maken uit de totaal 54 kleuren uit de nieuwe Flexa Creations lijn Genoeg mogelijkheden om de juiste kleur te vinden om mijn slaapkamer een warme industrieel look te geven. Een nieuwe style-naam Warm Industriel. Door te kiezen voor warme kleuren en de witte basis in gedachten te houden en het rustige basis wat in de rest van het huis gebruikt wordt vielen de felle kleuren voor mij al af. Met het Pinterest plaatje er naast en het flexa kleurinspiratie boek kwam ik tot de juiste kleursamenstelling waarvan ik denk dat ik de vertaalslag kan maken. 


Door een moodboard te maken is het makkelijker de kleuren en verftechnieken te vinden die bij het rustieke industrieel pallet hoort. Ook de oneffenheid op de muur wilde ik graag terug zien, door een ombre-techniek toetepassen. Op you-tube vind je meerdere filmpjes waarin heel goed uitgelegd wordt hoe dit te doen, wanneer je twijfelt probeer het dan eerst uit op een stuk karton.

Bron: Pinterest


Ik heb gekozen voor de kleuren Chocolate Milk en Porcelain Mould, natuurlijk was ik benieuwd hoe deze kleuren zouden combineren bij mij in de slaapkamer. Hiervoor heeft Flexa de Visualizer App ontwikkelt. In de app kun je het project een naam geven in mijn geval slp (slaapkamer haha) en hierin kun je de kleuren die je wilt gebruiken naast elkaar zien en visualiseren op de muur waar je het wilt verven. Wel is het belangrijk dat de ondergrond een lichte neutrale kleur heeft voor het beste resultaat. In mijn geval kon ik het niet projecteren doordat ik Lush Indigo op de muur had zitten en de muur dus zwart kleurde met Chocolat Milk er over. Wil je weten hoe hiervoor mijn slaapkamer eruit zag dat vind je hier. De kleurstalen op de app benaderen het geheel ook vrij goed en zo heb ik mijn keuze bepaald.

Doordat ik verftechnieken op mijn muur ging toepassen heb ik eerst met behulp van de Flexa kleurtesters een opzetje op papier gemaakt, Ik moest natuurlijk weten wat voor mij het beste werkte om het resultaat te halen.


Hoe ben ik te werk gegaan, ik heb eerst met een waterpas een rechte lijn op de muur gezet van waar ik mijn ombre effect wilde laten beginnen. Toen heb ik alle gaten geplamuurd, de randen met tape afgeplakt en ben begonnen met het schilderen van de onder en bovenkant van de wand. Ik heb deze eerst 2x moeten schilderen voordat ik een volledig dekkende laag kreeg. Daarna heb ik meter voor meter met de roller een laag bruin en wit opgezet en ben ik nat in nat gaan werken met een dikke blokkwast. wanneer de verf iets aandroogde heb ik met een spuitbusje het iets bevochtigd en ging er nogmaals over met de blokkwast. Dit heb ik bewust meter voor meter gedaan om zo het gewenste resultaat te krijgen.


Ik ben blij met het eindresultaat, het zijn makkelijke beiskleuren om de slaapkamer te stylen en het geeft een warm en behaaglijk gevoel. Mijn man moet nog even aan het wollige effect wennen maar is ook meer van de strakke lijnen. Met mooi textiel en een spiegel heb ik getracht om nog meer benadering bij mijn sfeer-plaatje te krijgen. Het zwarte staal in de spiegel is een goed tegenhanger van het wollige op de muur en de kleuren van mijn dekbedovertrek maken het geheel iets zachter.


Wanneer je geïnspireerd bent geraakt van mijn wollige muur, het is echt niet moeilijk om het zelf zo te doen en je mag mij altijd een reactie en om hulp vragen dan leg ik je het graag uit.


Deze blog is in samenwerking met Flexa gemaakt, dankjewel voor alle inspiratie en het vertrouwen. 




Reacties