Een gekruide muur met Flexa


Na vele kleuren op de muur gehad te hebben waaronder Heart wood, Denim drift en de klassieker Early Dew is het nu tijd geworden voor de kleur van het jaar 2019 Spiced Honey. Het is een mooie amber bruine tint met een tikkeltje goud. Mooi of niet daar waren jullie in mijn stories wel heel duidelijk over en de meerderheid koos voor nee. Dat vond ik best wel jammer mede doordat Sanne van het Blog draad en Spijker me uitgedaagd heeft en ik eigenwijs ben, ben ik toch met Spiced Honey aan de slag gegaan.

Spiced Honey
Met deze warme kleur creƫer je gelijk sfeer in huis en vooral in de seizoenen herfst en winter ben ik op zoek naar geborgenheid en gezelligheid in huis. Doordat Flexa een kleurenpalet bij de kleur van het jaar 2019 heeft bedacht vind ik dat deze kleur juist heel veelzijdig is en toepasbaar in meerdere ruimtes. Het is een vriendelijke kleur die je een goed gevoel bezorgt en tegelijk ook een kleur die je oppept en energie geeft, het straalt optimisme uit.

Kom maar op en let the light in ofwel voor mij beter van toepassing let the color Spiced Honey in!


Flexa visualiser app
Via de Flexa visualiser, (een handige tool die je gemakkelijk kunt downloaden op je telefoon) ging ik kijken of de kleur zou staan in de verschillende ruimtes. Ik heb lang getwijfeld of ik het zal combineren met Heartwood maar ben tot de conclusie gekomen dat dit niet bij mij past. 


De schilderklus
Ik ben begonnen met een moodboard, dit is een foto van een kunstwand in naturel/herfstkleuren en was voor mij voldoende om het plan verder uit te werken en aan de slag te gaan met Spiced Honey. Je kunt wanneer het om muurverf gaat en je nog niet helemaal overtuigd bent van de kleur eerst een stukje op een onopvallende plaats met de muurverftester aanbrengen, zo kun je beter beoordelen hoe de kleur bij jou op de muur staat, hoe het er uit ziet met daglicht en kunstlicht.

Nadat ik de muur in de eetkamer heb geschilderd met extra matte muurverf, ben ik gestart met de keuken. Een iets andere klus, maar zeker voor iedereen net zo makkelijk te doen als een muurtje schilderen met muurverf.  Ik zal jullie eerst laten zien hoe de keuken eruit zag met Heartwood.


Wat heb je nodig:

  • ontvetter
  • schoonmaakdoek
  • schuurpapier (fijn)
  • afplaktape
  • lakroller set
  • ronde kwast
  • afdekmateriaal
  • handstoffer
  • lakverf (6/8 m2 gaat er uit een liter)
  • grondverf in kleur

Je begint met het ontvetten van alle te schilderen delen, verwijder alle losse elementen in mijn geval is dat keukenlades, afzuigkap, afdekhoesjes van de stopcontacten en het rolgordijn. Vervolgens ga je met een fijn schuursponsje/papiertje de te verven delen schuren, dit is van belang voor de hechting van de verf. Schuur niet te grondig zodat je de ondergrond kapot schuurt. Het is voor mij niet nodig om er eerst grondverf op te zetten omdat ik er al een goede ondergrond kleur onder had zitten. Zorg dat je voordat je begint met afplakken alle wanden stofvrij hebt en plak daarna de randen af. Nu kan het schilderwerk beginnen. Ik schilder altijd met kwast en roller, met de kwast doe ik eerst een klein deel van de randen en vervolgens zet ik met de roller de verf op en schilder ik een deel van de wand, dit herhaal ik tot het eind. Nog een paar belangrijke dingen om in acht te nemen. Verdeel de verf tijdens het rollen goed, zo voorkom je zakkers en strijk de laatste altijd verticaal naar beneden. Ga niet teveel werken in verf wat al aan het drogen is, dit blijf je altijd zien.


Het leukste de styling en het eindresultaat
Na het opruimen en terug plaatsen van alle lades, rolgordijn en het schoonmaken kon ik eindelijk beginnen met de styling van de keuken en werkplek. Minimalistisch zou het worden, maar dan wel op de Sproet manier. Ik ben erg tevreden met het eindresultaat (en mijn man nog meer hij was niet zo gecharmeerd van een paarse tint in de keuken) Ik daag Judith uit van Judith Home, ben benieuwd wat zij gaat doen met Spiced Honey







Deze blogpost is in samenwerking gemaakt met Flexa, via influentials

Reacties