Kleurinspiratie gezocht en gevonden

De badkamer verbouwing vordert aardig, misschien hebben jullie het in mijn stories voorbij zien komen, maar een nieuwe badkamer houdt bij ons thuis ook in dat we als een domino spel het halve huis moeten aanpakken en dus ook de keuken.


Een paar weken geleden hebben we het mooie behang Trapez van Boras Tapeter op de muur achter de hoge IKEA keukenkasten geplakt. We hebben dit behang (ruim een jaar geleden) besteld in de mooie webwinkel van stockhome shop, het is ontworpen door Arne Jacobsen en heeft een mooie vintage groene ruit. 


De oude lamellen radiator hebben we opnieuw laten spuiten, ik werd heel raar aangekeken toen ik met mijn koraalrode muuto knop kwam aanzetten en vertelde dat de radiator graag in deze kleur gespoten mocht worden. Na een paar dagen mochten we de radiator ophalen en hebben we een vreugde dansje bij de auto gemaakt. Zo blij waren we :) 


Nu was de linkerkant van de keuken helemaal zoals wij het voor ogen hadden maar de rechterkant die viel zwaar uit de toon, ik kwam er niet uit, groen vond ik saai, koraal te heftig. Veel op pinterest gekeken, collega's gevraagd maar de goede kleur was nog niet gevonden. Tot afgelopen zondag, ik was het huis stofvrij (zover dat wil tijdens verbouwingen) aan het maken en zette een schilderij wat ik bij de kringloop heb gekocht boven op de keuken. Alles viel ineens op z'n plek, mijn liefde voor dit schilderij en de nieuwe kleur voor de rechter keukenwand was gevonden. 


We hebben er geen gras over laten groeien zo zeker was ik van mijn zaak en hebben de volgende dag gelijk verf gehaald. De kleur is petrol, bij Flexa noemen ze het Royal Poison. En wat mag het eind resultaat er zijn "al zeg ik het zelf".  Zoals de compositie en het kleurgebruik in het schilderij is, zo is de compositie en het kleurgebruik in mijn keuken, en in mijn woonkamer want de kleuren zitten ook in mijn pers. Insipiratie is vaak dichterbij en vind je overal en ik zat er al 2 jaar naar te kijken en nog erger bovenop. 


Reacties

  1. Ik vind het echt prachtig en zo leuk dat inspiratie soms heel dichtbij is. Liefs Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel, grappig is dat wanneer alles weer samen komt.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten