Kussens en plaids in huis

Eigenlijk heb ik stiekem nog een verslaving en dat zijn kussens. Door kussens en plaids op je bank toe te voegen creëer je snel een sfeer. Ik hou van een bank vol met kussens in tegenstelling tot een bed, daarin ben ik inderdaad net een man alleen maar lastig. Als ik moe ben ga ik naar bed en wil ik niet eerst 5 kussens van het bed afhalen en opruimen. Een plaid daarentegen werkt veel beter en heb je binnen mum van tijd je slaapkamer aan kant. (met uitzondering voor foto's van mijn slaapkamer waarvoor ik bij de styling wel kussens gebruik)



Maar goed ik en mijn verslaving voor textiel beperkt zich dus alleen tot de benedenverdieping van ons huis. Op mijn grijze bank heb ik een mix van verschillende kussens liggen. De kussens zijn verschillend van formaat, print en materiaal, maar ook van prijs. Door de verscheidenheid passen de kussens wel bij elkaar en in mijn interieur. Hoe doe je dit nou, zorgen dat er eenheid en rust ontstaat. Door met een moodbord te gaan werken, dit kunnen allerlei plaatjes zijn, dit kan een pinbord zijn, maar voor mij is het nu een foto met een sfeer en kleurstelling die mij op dit moment heel erg aanspreekt. Door je aan de kleurstelling en sfeer van je moodbord te houden blijft je interieur in balans.




Vanochtend bij IKEA zag ik dat er allerlei nieuwe kussenovertrekken en plaids waren binnen gekomen die ik zo bij mij thuis op de bank zag liggen. Een leuke bijkomstigheid was dan ook nog de prijs, het kussenovertrek met de kraanvogels is 4,95 en het plaid met strepen 9,95. Die kan  ik toch niet laten liggen en kijk hoe mooi ze matchen bij mijn kussens van Hay en Taska. Ook had ik nog een kussen liggen van de Sinnerlig collectie by Ilse Crawford (helaas zijn deze niet meer in het assortiment) en die kwam weer heel mooi uit met het nieuwe plaid. 


Mijn hele woonkamer heeft een nieuwe look en de kleuren komen heel mooi terug in mijn vloerkleed. Dat is dan ook het mooie van styling met behulp van een moodbord en wanneer dit dan samenkomt tot een fijne sfeer.







Reacties

  1. Sanne Horlings25 juli 2017 om 13:59

    Erg mooi Maaike! Ik moet maar snel weer eens rondsnuffelen bij de ikea. En wat fijn he, als je moodbord tot leven komt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, zeker doen zou ik zeggen. Ook veel nieuwe accessoires en vazen binnen :)

      Verwijderen
  2. Mooi zo bij elkaar, die met kraanvogels is ook super! En die fotoprint is wel echt de blikvanger. Zag inderdaad ook mooie vazen, al 2x met die grijze in mn handen gestaan maar toch nog ingehouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zeg! Weer prachtige foto's ook :)
    Enne zo tof dat kussen. Ik moet maar snel weer een rondje Ikea doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De juiste combinatie van kussens op de eerste bank vind ik iedere keer weer zo lastig! Ik ga je tip dus maar eens uitvoeren en allereerst een moodboard maken...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten