Iets boven de bank, Het zit d'rop


Het blijft altijd lastig wanneer er iets boven de bank moet komen. Door mijn werk raak ik te snel uitgekeken op bepaalde dingen, dus vaak zit ik net iets te lang tegen een witte muur aan te kijken. 


We zijn begonnen met een mega grote (supermooie) landkaart van Nederland, z'n 1 waar je geen afscheid van kan doen want dan weet je zeker dat je spijt krijgt. De landkaart kleurde ook helemaal in ons interieur van toen en het leuke is dat we deze bij de kringloop hebben gevonden.


Van de landkaart zijn we overgaan naar een Ixxi, still life with flowers. Een prachtige bonte verzameling bloemen op een zwarte achtergrond. Wow wat was ik er blij mee. Deze heeft gehangen totdat het moment kwam dat we noodgedwongen onze woonkamer moesten witten. Een nieuw canvas dus tijd voor iets nieuws.


Dat nieuws kwam er niet althans niet zoals ik dat graag zie een statement maken, Ik was al een tijdje verliefd op de posters van Olle Eksell, deze toen aangeschaft uiteraard in groot formaat bij de mooie webshop van Thuuz, samen met een paar Muuto knoppen en het beroemde ronde IG plankje. Dit heeft denk ik 3 maanden gehangen en toen weer alles verwijderd opnieuw een schoon canvas. Zo schoon dat ik zelf op IG vragen er over kreeg.


Dus een halfjaar later is het canvas weer ingekleurd en stuiter ik door het huis, want de postbode heeft het meest mooie pakket bezorgd. Ken je dat effect ik ga de postbode zoenen. Maar waarmee kwam de postbode dan.


Een Sticker, waar een foto van Meis opgedrukt is. Dit noemen ze in de drukkers wereld Gekkotex ofwel zelfklevend behang. Wij hebben gekozen voor een zwart wit afbeelding maar het kan ook in full color. Het is heel makkelijk aan te brengen, doordat ik voor een formaat 1.35 bij 1.80 heb gekozen hebben wij het met zijn 2en aangebracht op de gladde muur. Het materiaal is een soort textiel waardoor het niet vouwt en kreukt zoals bij behang. je hebt geen speciale lijm nodig want de plaklaag zit er al op. Ik denk dat wij het in 10 minuten d'rop hadden zitten, zoals Meis dat nu iedere keer zegt. En het grootste voordeel is dat je je afbeelding er na langdurig gebruik er weer heel makkelijk kunt afhalen.


Ik heb deze gekkotex bij www.drukbedrijf.nl besteld, uitstekende service. Ik zit nu al plannen te maken dat ik met kerst er misschien wel een megagroot rendier wil hebben hangen en dan gaat Meis tijdelijk naar de slaapkamer. Een statement hebben we in ieder geval wel weer gemaakt


Reacties

  1. Even checken of ik een reactie kan achterlaten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt prachtig!!! Ik ben al een eeuwigheid op zoek naar het perfecte portret, foto, ... als eye catcher in mijn living. Je brengt me op een idee ;-). Het struikelblok is natuurlijk altijd de kwaliteit van de foto en op zo'n afmeting moet die gewoon perfect zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten