WILD gepluk

Het is voorjaar, (alleen niet als ik naar buiten kijk) zodra de Albert Heijn zijn moestuintjes te voorschijn haalt, in onze keuken weer mieren lopen, de bloembollen hun kopjes boven het zand uitsteken en de bloesems open gaan kun je mij regelmatig met snoeischaar buiten vinden.


Meestal koop ik de basis bij een bloemist en daarna kom ik al snel tot de conclusie dat het iets mist en dit wordt dan gescoord in de achtertuin, voortuin, in de tuin van mijn moeder en ook vaak de gemeente tuin. 


Het mooie aan wildplukken is dat het niet perfect is het geeft pit aan je boeket door de verschillende kleuren en structuren van de bloemen. Ik wordt altijd helemaal blij als ik weer een goed gevulde vaas van bijvoorbeeld Hella op de foto kan zetten. Dit is de Joyce in een koraalrode kleur, net iets hoger dan de Feline en Liesje die heel mooi combineren met een geknapte wildbloem.



De vazen van Hella lenen zich qua formaat perfect voor de wildplukkerlaarij en in combinatie met de kleuren voelt het gelijk als voorjaar in je huis ondanks dat het buiten regent. Op naar Pasen en hopelijk mooi weer.


Groetjes Maaike 

Reacties