Lente Tinten van Farrow and Ball

Vandaag was voor mij de eerste echte lente dag in Nederland, ja ik weet het jullie zijn de afgelopen twee weken al verwend terwijl ik met regen in Milaan aan het werk was. Helaas is het ook deze keer maar voor een dag.

Vandaag ben ik begonnen met de tuin op te ruimen, de dooie bloemen uit de hortensia te klimmen en het pad aan te vegen.  Onze tuin is op dit moment niet echt de moeite waard voor een foto-sessie omdat een mol aardig heeft huisgehouden.


Maar om toch een beetje lente-gevoel te creƫren heb ik de lente bij ons in huis gehaald door een aantal dingen te schilderen in verf van Farrow&Ball in hun nieuwste lente kleuren:
Raddichio No. 96,  Hay No. 37,  All white No. 2005,  Studio green No. 93





Helemaal fan ben ik van de kleur Hay, een mooie warme zonnige gele kleur, net zoals het gewas. Deze ingetogen gele kleur past heel goed bij de nieuwste trends. (Geel ben ik vaak tegen gekomen in Milaan, in een volgend blog schrijf ik over de kleuren-trend die ik gespot heb).  Het was daarom ook niet moeilijk kiezen tussen deze 4 kleuren voor mijn atelier kruk.  De verf droogt vrij snel en doordat het kalkverf is behoud het zijn matte kleur.

Het kistje heb ik geschilderd in Studio green, eveneens mijn lievelingskleur zoals de meesten wel weten. Van de week zal ik hier mooie planten in kopen en deze foto houden jullie nog van mij te goed.



In de keuken staat de basilicum te pronken in een potje geschilderd in Raddichio, een mooie warme dieprode kleur. Deze heeft de naam te danken aan de kleur van Italiaanse suikerij. Geef eerlijk toe iedereen houdt toch van verse kruiden in de pasta en met de kleur rood in de keuken in het toch altijd een feestje.


Ik denk dat Farrow & Ball echt goede kleur-keuzes hebben gemaakt en mijn huis helemaal lente klaar hebben gemaakt. Wat vinden jullie?


- Maaike-

Reacties