IKEA catalogus 2016 event


aandacht maakt alles mooier

Op mijn vakantie bestemming kreeg ik een uitnodiging om de pre-launch van de nieuwe catalogus bij te wonen. Natuurlijk zag ik dit wel zitten helemaal na het zien van de meest fantastische foto's op IG werd mijn nieuwsgierigheid nog meer geprikkeld.

Het werd gehouden op een prachtlocatie strandpaviljoen PUUR te Diemen. Het ligt middenin het groen bij Fort Diemerdam, wat onderdeel is van de stelling van Amsterdam.



IKEA mocht gebruik maken van de gerestaureerde fortwachterswoning, (munitie)bunkers en geschutopstelplaatsen om hun nieuwe collectie te presenteren. Ik was erg onder de indruk van de presentaties.

In de Fortwachterswoning kon je de nieuwe limited collectie Sittning bewonderen, een collectie van servies, glazen, vazen en kandelaars. Ik wordt heel enthousiast als ik mijn foto's terug kijk, wat een prachtige kleuren en sfeer.





In de bunkers die vrij ruw en robuust waren kon je kennis maken met de collecties van de scandinavische mode-ontwerper Martin Bergstrom. Hij heeft prachtige metalen schalen, flessen en textiel voor IKEA ontworpen, de collectie zal bij IKEA svartan gaan heten en is favoriet bij mij.

Een andere zweedse mode-ontwerper is Walter van Beirendonck, hij ontwierp een vrolijke collectie stoffen, dozen en cadeauverpakkingen. De Lattjo serie voor kinderen, die het stimuleerd om meer samen met je kinderen te gaan spelen waardoor je uiteindelijk als ouders minder stress en rust krijgt. De limited collectie Tillfalle voor klein alleenstaand meubilair geinspireerd uit Brazillie was in een andere bunker te bewonderen.



De sinnerlig collectie by Ilse crawford kon je bewonderen in het paviljoen, Deze collectie bestaat voornamelijk uit meubels gemaakt van het duurzame materiaal kurk. Tafels, krukjes en banken met een kurken zitting of blad. Ook kun je er lampen, vazen en flessen van krijgen.



Bedankt IKEA-nederland voor de uitnodiging want aandacht maakt alles mooier.
hieronder nog een aantal foto's die ik gemaakt heb.






Reacties

Een reactie posten