Dag kerstboom, hoi kamerplant!

Ze zeggen altijd kerstboom eruit, kamerplant erin, maar dan ...... Wat is er hip, en wat wordt de nieuwste instagramhit. Vorig jaar kwam massaal de cactus in opkomst, Leuk in een kweekkastje met verschillende bij elkaar, of die met van die kleurrijke bolletjes, maar ook de kamerplant is weer live and kicking en mag dus weer helemaal.

Nu die kerstboom weg is, is er weer een mooi plekje vrij gekomen, en heb je al het licht weer terug in je kamer, tenminste voor diegene die hem voor de ramen had staan. Op die lege plak kan dus een mooi groepje kamerplanten staan die je nog hebt staan (na de dure decembermaand) of koop een paar nieuwe. Ik hou van groeperen, het verbind en versterkt. Waar het ene te kort komt, voegt de andere iets toe.



Het is leuk om bloembollen en planten in verschillende materialen te zetten, denk aan hout, metaal of glas. Op dit moment ben ik helemaal van de wekpotten, ik koop ze bij de kringloop voor een klein bedrag. Ik denk dat de ontaarde kerstboom door velen op tafel is vervangen door een groepje hyacinten in een wekpotje of glazen bakje met een klein laagje water. Als je het mij vraagt wordt dit de nieuwste Instagramhit


Reacties