Hartman indoor/outdoor


In het begin van dit jaar had Hartman een ontwerp wedstrijd uitgeschreven voor de Sophie stoel, een robuuste stijlvolle vormgegeven stoel ofwel een een designstoel voor buiten.

Helaas ben ik het niet geworden met mijn ontwerpen. De liefste dames van Fam Flower Farm wel en tussen de prachtige bloemen velden staan nu de Sophie stoeltjes te stralen. Op de mooiste dag van het jaar waarbij de zon hoog aan de hemel stond had ik de eer om mee te lunchen tussen de tulpenvelden. Daar stond hun ontworpen Sophie te stralen tussen de tulpen. Ik ben natuurlijk gelijk even proef gaan zitten en ontdekte dat het een heel comfortabele stoel is die binnen ook zeker niet zou misstaan. Ik was gelijk verkocht maar moest nog wachten tot na mijn vakantie.



Na terugkomst van een heerlijke vakantie in Portugal, wilde ik de set gelijk ophalen bij mijn moeder  waar deze ten tijde van onze reis bezorgd was. Mijn moeder keek een beetje beteuterd en jaloersmakend aangezien ze al een week van de tuinset had gebruik gemaakt. De stoelen zitten voor haar (lees; 73 jaar) ook comfortabel en ze kan er gemakkelijk uit komen.

Ik heb gekozen voor de Sophie Element set bestaande uit 4 stoelen en een ronde tafel. Deze set heeft strakkere vormgegeven lijnen en aangezien onze tuin best landelijk is met veel groen geeft dit een beetje pit.  Ik zoek altijd naar contrasten zowel in kleur, vorm en materiaal.

De Sophie stoel heeft een kunststof kuip die in meerdere kleuren verkrijgbaar is en 3 soorten onderstellen. wij hebben stoeltjes met een grijze kuipzitting en aluminium rechthoekig onderstel.
Hartman geeft aan dat deze stoel in een strakke tuin past, nu weet iedereen wel dat ik graag een beetje contrast en uitdaging zoek en ook deze stoel mengt zich ook perfect in onze niet strakke tuin.

De ronde tafel genaamd de Sophie Element die 150 doorsnede heeft, staat prachtig in onze tuin. Het bestaat uit een HPL blad en net zoals de stoeltjes heeft deze het zelfde aluminium onderstel.

High Pressure Laminate (HPL) is een combinatie van papierpulp en fenolhars, met een harde toplaag van melaminehars. Melaminehars is de hardste synthetisch gemaakte organische stof. Hieruit resulteert ook de grote slijtvastheid van de HPL. 

In de langwerpige eetkamer van ons staat een kegelbaan-tafel van 4 meter. En nu staat op ons vierkante terras een ronde tafel, veel beter voor de ruimte, super gezellig en je kan er comfortabel aan zitten met 4 tot 6 personen. Ik zou Maaike niet zijn als ik de stoeltjes ook niet vind misstaan bij ons binnen en zo krijg je een leuke overgang van binnen en buiten. Wat vinden jullie? met het mooie weer in aantocht denk ik dat de tuindeuren weer veel open staan en we lekker gaan genieten aan Sophie.





Deze blog is in samenwerking met Hartman outdoor gemaakt, dankjewel voor alle inspiratie en het vertrouwen in mij en het blog. 



Disclamer en privacy








Reacties