Ontwerpwedstrijd tuinstoel Sophie van Hartman


Hartman outdoor heeft een nieuwe kuipstoel Sophie met een uniek zitcomfort want we willen niet alleen binnen comfortabel zitten maar buiten uiteraard ook. Deze stoel is fantastisch vormgegeven en is er in meerdere kleuren verkrijgbaar, maar toch heeft Hartman een contest uitgeschreven voor een aantal bloggers, Chair of the year! Design jouw eigen Sophie.

En hoe leuk, een van mijn designs (heb er namelijk 2 ingestuurd) is door de jury uitgekozen en staat nu in de top 10.

Met de tool op de website konden wij aan de slag gaan om ons eigen design te ontwerpen. Je kunt een foto uploaden, maar ook diverse patronen en kleuren toepassen om uiteindelijk de Sophie stoel te ontwerpen.  Ik heb gekozen om de voor en achterkant van de kuip in dezelfde wieber patroon te doen, de armleuningen zijn egaal blauw en de poten zijn koraalrood. Ik denk dat ik hierdoor een eigenzinnige stoel heb ontwerpen die door zijn patroon opvalt en dat mag deze mooie Sophie toch ook.





Hoe ben ik tot dit ontwerp gekomen?

  • eerst heb ik goed geluisterd naar alle tips waar de jury op ging letten
    • Binnen en buiten te gebruiken
    • Toon lef in zowel patroon als kleurgebruik
    • Verassend zijn
  • vervolgens heb ik een moodbord gemaakt en gekeken naar wat de trends zijn in kleurgebruik en wat ik bij mij interieur vind passen. De tuin is altijd een verlengstuk van je interieur.
  • vanuit mijn moodbord ben ik patronen gaan ontwerpen.



Ik vind beide ontwerpen zeer geslaagd lijkt het jullie ook leuk om je eigen patroon voor Sophie te ontwerpen dat kan vanaf 16 januari, meer hier over vind je op de site van Hartman.

Vind je mijn ontwerp ook mooi, neem dan hier een kijkje en like mijn stoel.




Reacties