Svenkst Tenn een Zweedse basis voor herfst sferen in huis.

Het is herfst, voor mij een van de fijnste seizoenen.  Het seizoen waar buiten weer binnen wordt en waarbij we het huis gezellig warm gaan maken. De kaarsen kunnen weer aan, extra plaids op de bank en kussens in de meest uitlopende prints.

Iedereen die mij op Instagram volgt heeft gezien dat ik helemaal los ben gegaan in huis, de aanleiding was behang van het Zweedse design merk Sandberg afkomstig uit de webwinkel Thuuz. Ik heb gekozen voor patroon Eva. Sandberg behang heeft rijkelijke organische vormen, bloemen patronen en ingetogen kleurgebruik, de designers halen hun inspiratie uit de natuur.

Behang Eva heb ik op een MDF paneel geplakt, ik heb eerst de voor en achterkant in de grondverf gezet, dit is belangrijk om de volgende reden a) de plaat kan krom trekken b) het behangerslijm er niet inzuigt. Daarna heb ik de plaat behangen zoals je een muur ook zal doen. De plaat heeft het hele huis al gezien en staat nu te pronken achter de piano, maar het idee is om deze als hoofdbord te gaan gebruiken achter ons bed.


We hebben het mooiste behang op een plaat zitten en alle kussen en plaids weer uit de kast gehaald, koffie gezet, plaatjes gezocht en uiteindelijk de ruimte waar de plaat staat gestyled.  Scandinavisch gestyled,  a la Svenkst Tenn.

Svenskt Tenn is style wat komt uit Zweden, Stockholm.
Het is opgericht in oktober in het jaar 1924 door Estrid Ericson, haar bedoeling is tinnen voorwerpen te produceren voor redelijke prijzen, haar bedrijf groeide snel en in 1925 ontvangt het een gouden medaille op de World Exhibition in Parijs.

Ook Josef Frank bekend om zijn textielontwerpen heeft ontworpen voor Svenkst Tenn, en dat zie je dus terug in alle printjes maar ook in het behang van Sandberg. Deze style is een Zweeds erfgoed, en nog steeds in de handen van een stichting, met als doel dat het bedrijf voor altijd moet leven. Alle winst die door het bedrijf wordt gegenereerd, wordt geschonken aan onderzoek op gebieden zoals duurzaamheid van het milieu, genetica, biomedicine en farmaceutica.


Maar hoe breng je deze style nu in huis, en hoe maak je het persoonlijk. De basis is licht en wit, met drukke organische kleurrijke patronen in bijv stoffen van  Jozef Frank, Ferm living, Ikea en Marimekko. Toon lef, durf printen te combineren uiteindelijk krijg je een mooie samenhang, helemaal in combinatie met glas, gouden accenten en zwarte lijnen.

Natuurlijk kan ik niet iedere keer mijn huis helemaal veranderen maar door een plaat te behangen en kussens en accessoires goed te combineren creëer je een heerlijke herfst sfeer. Hebben jullie nu ook niet spontaan zin in de herfst gekregen.




Deze blogpost is mogelijk gemaakt door Grietje van Thuuz






Reacties

  1. Jaaa wat onwijs tof je behang! Geeft een hele fijne herfstsfeer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankjewel het geeft inderdaad een fijne sfeer in huis en een goede basis voor het ultieme herfst gevoel :)

      Verwijderen
  2. Wat een goed idee om een plaat te behangen! Die ga ik onthouden. Heel toffe print!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben normaal gesproken meer van de lente en zomer, maar jouw blog laat me gewoon zin krijgen in de herfst! En dat lekkere behagelijke gevoel binnen in huis. Heel fijn! En dat paneel: wat een super DIY!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Naast dat ik heel erg blij ben met onze samenwerking, vind ik ontzettend inspirerend hoe jij laat zien dat er eindeloos veel mogelijkheden zijn wat betreft styling, en dat je ons iets meer vertelt over het ontstaan/ geschiedenis van een product/ merk.

    Dankjewel lieve Maaike!
    XOX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In mijn zoektocht naar inspiratie om duo rolgordijn stoffen te bedrukken kwam ik je blog tegen. Gelukkig komt er na een tijd van minimalisme en grijs weer méér warmte en sfeer. Ik vindt het bijzonder knap gedaan. Bedankt voor de inspiratie en veel succes. Groetjes, Iris

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten